وبلاگ

راهنمای سفر به کشور عربی قطر

راهنمای سفر به کشور عربی قطر

کشور قطر با قرارگیری در جنوب غربی آسیا و منطقه خاورمیانه یک کشور ترانزیتی برای رفتن به سایر کشورها محسوب می‌شود. این کشور در حاشیه خلیج فارس و در همسایگی آبی کشور ایران قرار گرفته است. با توجه به منابع فراوان نفت و گاز موجود در قطر این کشور به یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان تبدیل شده است. این کشور مرفه همواره جزو مقاصد گردشگری برای بسیاری از افراد سراسر دنیا می‌باشد که هرکسی برای سفر به آن نیاز به راهنمای سفر به کشور قطر را دارد.

آشنایی با کشور خلیجی قطر

کشور قطر با مساحت 11500 کیلومتر مربع یک کشور ساحلی محسوب می‌شود که از راه زمینی تنها با عربستان صعودی هم مرز می‌باشد و با کشورهای عراق، کویت، بحرین، ایران، امارات و عربستان مرز آبی مشترک دارد. آب و هوای این کشور گرم و خشک است و به همین دلیل برای سفر در فصول گرم سال توصیه نمی‌شود. طبق آخرین سرشماری که در سال 2017 صورت گرفته است جمعیت این کشور به 2.6 میلون نفر می‌رسد.

کشور قطر به دلیل ثروت فراوانی که دارد به عنوان یکی از مراکز تجاری در جهان شناخته می‌شود. این کشور طبق بررسی‌های صورت گرفته از نظر کیفیت زندگی در رتبه 26 و از نظر توسعه انسانی رتبه 45 در جهان را در سال 2022 دارد.

اطلاعات کلی از کشور قطر

زبان ملی کشور قطر عربی می‌باشد ولی زبان انگلیسی نیز به عنوان زبان دوم بین مردم آن رایج است. پول ملی آن ریال قطر می‌باشد و دو فرودگاه بین المللی دوحه و فرودگاه الخور برای جابجایی در حال فعالیت است. شماره‌هایی که در زمان‌های اضطراری به آن ممکن است نیاز شود 999 می‌باشد که برای تماس با اورژانس، پلیس و آتش نشانی می‌باشد.

دین مردم کشور قطر اسلام است و مذهب اکثر آن‌ها سنی می‌باشد و برای همین کسانی که قصد سفر به این کشور را دارند باید بدانند که نباید رفتارهایی متناقض با آداب و رسوم اسلام و اهل سنت انجام دهند، مثلا خانم‌ها در کشور قطر با حجاب کامل ظاهر می‌شوند و برای گردشگران نیز محدودیت‌هایی برای حجاب وجود دارد و باید بالاتنه خود را حتما بپوشانند. همچنین اگر کسی بخواهد در ایام ماه رمضان به این کشور سفر کند باید بداند که تا اذان مغرب امکان خوردن و آشامیدن در بیرون از منزل نیست.

شرایط اقامت در کشور قطر برای تفریح و با ویزای توریستی

برای سفر به کشور قطر به قصد گردش باید مسافران ویزای توریستی را از قبل تهیه نمایند که این ویزا سه ماه اعتبار دارد و امکان اقامت یک ماهه را به مسافران می‌دهد. در این کشور هتل‌هایی مناسب با هر بودجه‌ای وجود دارد که از قبل باید آن را رزرو نمود. از دیگر نکاتی که برای راهنمای سفر به قطر می‌توان به آن اشاره نمود بررسی نکات سلامتی و سطح بهداشت در این کشور می‌باشد، این کشور استانداردهای بالایی برای تضمین سلامت دارد که باعث شده است تا مراحل تبدیل شدن به یکی از بهترین سیستم‌های سلامت و بهداشت عمومی ‌را طی کند و از نظر سیستم‌های مراقبت و بهداشت جزو 5 کشور برتر جهان قرار گیرد.

ارز قابل استفاده در قطر چیست؟

واحد پول قطر همانطور که قبلا نیز گفته شد ریال قطر می‌باشد اما استفاده از دلار و یورو نیز در آنجا رایج است. برای ایرانیان بهتر است از قبل پول خود را به دلار و یورو تبدیل کنند و با خود ببرند. در قطر از کردیت کارت نیز می‌توان استفاده نمود و در هنگام استفاده بهتر نوع پرداخت را ریال قطر انتخاب کرد چون نرخ تبدیل آن بهتر است.

سفر از تهران به قطر به چه شکلی است و حمل و نقل در قطر چگونه است؟

فاصله‌ای که ایران با دوحه دارد حدود 1150 کیلومتر می‌باشد و در فاصله زمانی دو ساعته می‌توان به دوحه رسید و برای جابجایی در سطح قطر نیز می‌توان از اتوبوس، اتومبیل اجاره‌ای، مترو و تاکسی استفاده نمود.

مسیرهای اتوبوس دوحه شامل ایستگاه‌های الغنیم، الخور، الوکره و مسیعید و… می‌باشد که هزینه‌ای بین 3 تا 10 ریال قطر برای استفاده از آنها باید پرداخت نمود.

برای استفاده از تاکسی هم می‌توان از طریق هتل و هم بصورت خیابانی تاکسی گرفت که هزینه ثابتی حدود 4 ریال و 1.8 ریال بصورت متغیر برای هر کیلومتر دارد.

برای رنت خوردو باید به قوانینی چون دارا بودن حداقل 21 سال سن و گرفتن گواهینامه موقت قطر پس از 7 روز از ورود به این کشور توجه داشت. تا روز هفتم ورود به این کشور می‌توان با گواهینامه کشور خود رانندگی نمود. البته باید توجه نمود که رانندگی در این کشور سختی‌هایی نیز دارد زیرا که رانندگان آنچنان محتاط عمل نمی‌کنند.

نکات دیگری که برای سفر به این کشور می‌تواند به مسافران کمک کند این است که بدانند کشور قطر کشور امن و با ثباتی است و میزان جرم و جنایت در آن کم است. این کشور دو اپراتور Ooredoo  و Vodafone  را دارد که مسافران می‌توانند بصورت اعتباری سیمکارت تهیه نمایند.

این کشور با داشتن خیابان‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها، مراکز تفریحی و خرید لوکس، تفریحات آبی، شترسواری و بیابان گردی و مکان‌های تفریحی مهیج برای مسافران و گردشگران خاطرات خوبی را ثبت می‌نماید. همچنین جام جهانی 2022 در این کشور برگزار می شود. برای اطلاع از قیمت تور ها کلیک کنید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها