ویزای تحصیلی انگلیس

هر آنچه که نیاز است در مورد ویزای تحصیلی انگلیس بدانید، ما در این صفحه ارائه کرده ایم. در صورت نیاز به مشاوره اختصاصی می توانید با رزرو وقت مشاوره از راهنمایی های مشاوران تخصصی ما در مانیا مهاجر استفاده نمایید.

  • نوع خدمات : درخواست ویزا
  • نوع ویزا : موقت، توریستی و…
  • اسپانسر و مشاور : مانیا مهاجر
  • درجه سختی ویزا : ۴۰% از ۵ هزار درخواست
  • اعتبار ویزا : حداکثر 5 ساله
  • محل انگشت نگاری : کارگزاری VFS
  • زمان درخواست ویزا : حداکثر 6 ماه قبل سفر
  • زمان رسیدگی سفارت : یک تا دو ماه
6
dsa

قیمت مناسب

bime

تضمین دریافت ویزا

ticket

تنوع ویزای تحصیلی

saeed translate

پیگیری سریع

6

ویزای تحصیلی انگلیس

هر آنچه که نیاز است در مورد ویزای تحصیلی انگلیس بدانید، ما در این صفحه ارائه کرده ایم. در صورت نیاز به مشاوره اختصاصی می توانید با رزرو وقت مشاوره از راهنمایی های مشاوران تخصصی ما در مانیا مهاجر استفاده نمایید.

  • نوع خدمات : درخواست ویزا
  • نوع ویزا : موقت، توریستی و…
  • اعتبار ویزا : حداکثر 5 ساله
  • محل انگشت نگاری : کارگزاری VFS
  • اسپانسر و مشاور : مانیا مهاجر
  • درجه سختی ویزا : ۴۰% از ۵ هزار درخواست
saeed translate

پیگیری سریع

ticket

تنوع ویزای تحصیلی

bime

تضمین دریافت ویزا

dsa

قیمت مناسب

ویزای تحصیلی انگلیس

شرایط اخذ ویزای انگلیس و معیارهای کلی مهاجرت به انگلیس توسط UK VISAS AND IMMIGRATION مدیریت می شود.

اتباع خارجی کشورهای واجد شرایط دریافت ویزای انگلیس، پس از اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه ها، کالج ها و یا موسسات آموزشی انگلیس، برای ورود به انگلیس و ادامه تحصیل در انگلیس باید نسبت به اخذ ویزای Tier 4 انگلیس اقدام نمایند.

انگلستان، با داشتن دانشگاه های معتبر بین المللی و موسسات آموزشی برتر یکی از رویایی ترین مقاصد تحصیلی در جهان است؛ که سالانه میلیون ها دانشجوی بین المللی از سراسر دنیا برای ادامه تحصیل به انگلستان سفر می کنند.

ویزای Tier 4 انگلیس فرصت ادامه تحصیل در مدارس، کالج ها و دانشگاه های برتر انگلیس را برای دانشجویان خارجی فراهم می نماید.

جهت اخذ ویزای تحصیلی Tier 4 انگلیس، ابتدا باید از یکی از موسسات آموزشی انگلیس که دارای مجوز Tier 4 است؛ دارای پذیرش تحصیلی (CAS) باشید.

به طور کلی کودکان بین 4 تا 17 سال، برای ادامه تحصیل در دوره های بلند مدت انگلیس، باید برای ویزای Tier 4 (Child) student visa انگلیس اقدام نمایند؛ در حالی که  افراد بالای 16 سال برای ادامه تحصیل در انگلیس، باید ویزای Tier 4 (General) student visa انگلیس را اخذ نمایند.

انواع ویزای تحصیلی انگلیس (Types of UK student visa)

ویزای تحصیلی کوتاه مدت انگلیس (Short-term Study)

ویزای دانشجویی انگلیس برای کودکان بین 17-4 سال (Tier 4 (Child) Student visa)

ویزای دانشجویی عمومی انگلستان برای دانشجویان بالای 18 سال(the Tier 4 (General) Student visa)

ویزای تحصیلی کوتاه مدت انگلستان (Short-term Study)

اتباع خارجی بالای 18 سال، که قصد تحصیل در یک دوره کوتاه مدت آموزشی مانند دوره های آموزش زبان انگلیسی یا دوره های آموزشی دیگر در انگلیس را دارند؛ واجد شرایط دریافت ویزای تحصیلی کوتاه مدت انگلستان می باشند.

لازم به ذکر است؛ برای دانشجویان خارجی که قصد گذراندن یک دوره تحقیقاتی کوتاه مدت در انگلیس را دارند؛ نیز ویزای تحصیلی کوتاه مدت انگلیس صادر می شود.

ویزای تحصیلی کوتاه مدت انگلیس، برای دوره های آموزش زبان انگلیسی است که بیشتر از 6 ماه طول می کشد.

اعتبار ویزای تحصیلی کوتاه مدت انگلستان، برای دوره های زبان انگلیسی تا حداکثر 11 ماه قابل تمدید است.

ویزای دانشجویی انگلیس برای کودکان بین 17-4 سال (Tier 4 (Child) Student visa)

دانشجویان بین المللی زیر 18 سال که از یکی از مدارس مستقل در انگلیس (با پرداخت هزینه) پذیرش تحصیلی دارند؛ واجد شرایط دریافت ویزای تحصیلی انگلیس می باشند.

لازم به ذکر است؛ برخی از دانشجویان بالای 16 سال می توانند؛ در طول ترم تحصیلی خود در کنار تحصیل در موسسات آموزشی انگلیس تا 10 ساعت در هفته کار کنند؛ و در فاصله تعطیلات بین دو ترم به صورت تمام وقت مشغول به کار شوند.

بر اساس تغییراتی که در قوانین مهاجرت انگلستان در سال 2015 ایجاد شد؛ برخی از دانشجویان کالج های تحصیلات تکمیلی انگلستان با بودجه عمومی که دارای ویزای تحصیلی Tier 4 (Child) Student visa انگلیس هستند؛ اجازه کار در طول تحصیل در انگلیس را ندارند.

ویزای دانشجویی عمومی انگلستان (the Tier 4 (General) Student visa) برای دانشجویان بالای 18 سال

دانشجویان خارجی بالای 18 سال که از یکی از موسسات آموزشی انگلیس، دارای پذیرش تحصیلی هستند؛ واجد شرایط دریافت ویزای تحصیلی جنرال انگلیس می باشند.

برخی از دانشجویان دارای ویزای دانشجویی عمومی انگلستان (the Tier 4 (General) Student visa)، می توانند در طول ترم تحصیلی در انگلیس تا 20 ساعت در هفته مشغول به کار شوند و در فاصله تعطیلات بین دو ترم به صورت تمام وقت کار کنند.

البته همانطور که اشاره شد؛ تغییراتی در قانون مهاجرت انگلستان در سال 2015 انجام شد که بر اساس آن، دانشجویان Tier 4 در کالج های آموزش عمومی انگلستان ممکن امکان دارد در دوران تحصیل خود مجوز کار کردن نداشته باشند.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی انگلیس

  • جهت اخذ ویزای Tier 4 انگلیس، متقاضی باید حداقل 16 سال سن داشته باشد و مطابق با سیستم امتیاز دهی ویزای تحصیلی انگلستان (point based visas) موفق به اخذ حداقل 40 امتیاز شده باشد.
  • یکی دیگر از شرایط لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی Tier 4 انگلیس آن است که از یکی از موسسات آموزشی انگلیس که دارای مجوز Tier 4 است؛ دارای پذیرش تحصیلی (CAS) باشید.

به طور کلی قبل از اقدام جهت اخذ ویزای دانشجویی انگلستان، به عنوان یک متقاضی دوره Tier 4 باید در یکی از دوره های زیر پذیرش تحصیلی داشته باشید :

  1. یک برنامه تحصیلی تمام وقت که منجر به دریافت مدرکی برابر یا بالاتر از سطح NQF 6 ( دیپلم تحصیلات تکمیلی یا گواهی تحصیلات تکمیلی، مدرک کارشناسی یا معادل آن) می شود.
  2. یک برنامه تحصیلی پاره وقت که منجر به مدرکی برابر یا بالاتر از سطح NQF 7 (گواهی تحصیلات تکمیلی یا دیپلم PG ، مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن ) می شود.
  3. یک برنامه تحصیلی تمام وقت، حداقل 15 ساعت روزانه در هفته که منجر به اخذ مدرکی برابر یا بالاتر از سطح NQF 3 ( دیپلم آموزش عالی، دیپلم IB یا معادل آن) می شود.
  4. یک برنامه بنیادی شناخته شده برای پست دکترا یا دندانپزشکی
  5. یک برنامه تحصیلی آموزش زبان در سطح B2 که یک کاربر مستقل در سطح متوسط را به سطح حرفه ای می رساند.

لازم به ذکر است؛ پس از دریافت پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاه های انگلیس، برای اخذ ویزای تحصیلی انگلیس و مهاجرت به انگلیس شماره مرجعی به عنوان تایید پذیرش تحصیلی در انگلستان به نام CAS دریافت خواهید کرد. متقاضی اخذ ویزای تحصیلی انگلستان پس از اخذ کد CAS به مدت حداکثر 6 ماه فرصت دارد ؛ اقدامات لازم جهت دریافت ویزای تحصیلی انگلیس را انجام دهد.

سطح دانش زبان انگلیسی (Knowledge of English)

به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از ارزیابی علمی، سطح زبان انگلیسی متقاضی اخذ ویزای تحصیلی انگلستان بر اساس آزمون SELT با CEFR برای سطح B1 و B2 سنجیده می شود. IELTS و PTE رایج ترین آزمون های SELT هستند؛ که معادل سطح CEFR  این آزمون ها در جدول زیر ذکر شده است :

PTE Academic IELTS SELT
43 4.0 Level B1
59 5.5 Level B2
76 7.0 Level C1
85 8.5 Level C2

متقاضیان باید امتیازات فوق را در هر بخش reading، listening، writing و speaking کسب نمایند.  به طور کلی با توجه به رشته تحصیلی و دانشگاه مورد پذیرش سطح مطلوب برای زبان متفاوت است.

ارائه مدارک مالی جهت اثبات برخورداری از تمکن مالی کافی (Availability of Funds)

برای دریافت ویزای تحصیلی انگلستان، باید ثابت کنید که می توانید هزینه های تحصیل و زندگی در انگلستان را پرداخت نمایید.

متقاضی اخذ ویزای دانشجویی انگلیس سطح Tier 4، باید مدارک مالی که نشان دهنده توانایی مالی جهت پرداخت شهریه حداقل 1 سال به همراه هزینه های اقامت و زندگی در انگلیس برای حداقل 12 ماه را در زمان ارائه درخواست ویزای تحصیلی انگلستان ارائه دهد.

به طور کلی شهریه دانشگاه در انگلیس با توجه به دانشگاهی که از آن پذیرش تحصیلی گرفته اید؛ متفاوت خواهد بود. لازم به ذکر است در صورت پرداخت شهریه، نیازی به داشتن این مبلغ در حساب بانکی متقاضی نیست.

برای تامین هزینه های 1 سال زندگی در انگلستان باید حداقل 12006 پوند (GBP) در حساب بانکی خود داشته باشید؛ که به طور تقریبی برای هر ماه 1334 پوند در نظر گرفته شده است.

ارائه نامه رسمی حمایت مالی و فاند برای پرداخت هزینه های باقیمانده دوره تحصیلی و زندگی در انگلستان در صورت برخورداری از اسپانسر مالی الزامی است.

لازم به ذکر است هزینه های تحصیل در انگلستان برای یک دانشجو شامل شهریه دانشگاه، هزینه بیمه دانشجویی، هزینه اقامت در خوابگاه و … است. هزینه تحصیل در کشور پیشرفته انگلستان به عوامل مختلفی از جمله رشته تحصیلی، مدت زمان تحصیل، مقطع تحصیلی، رنکینگ و اعتبار دانشگاه، شهر و ایالتی که دانشگاه در آن واقع شده و … بستگی دارد. متقاضی اخذ ویزای تحصیلی انگلستان از سه طریق می تواند تمکن مالی خود را نشان دهد :

  1. ارائه نامه رسمی حمایت مالی
  2. وام بانکی
  3. وجوه نقدی در حساب بانکی

پرداخت شارژ اضافه برای دسترسی به سرویس بهداشت ملی انگلیس (Immigration Health Service Charge)

تمامی متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی انگلیس باید سالیانه مبلغ 300 پوند را برای دسترسی به خدمات بهداشت ملی انگلستان پرداخت نمایند. لازم به ذکر است، هزینه شارژ برای دسترسی به سرویس بهداشت ملی انگلیس باید در زمان ارسال درخواست ویزای تحصیلی انگلیس به صورت آنلاین پرداخت شود.

جهت اخذ ویزای تحصیلی انگلیس ارائه مدارک مورد نیاز به منظور تشکیل پرونده متقاضی اخذ ویزای تحصیلی انگلیس در سفارت انگلیس ضروری است. لازم به ذکر است مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی انگلیس با توجه به مقطع تحصیلی متقاضی اخذ ویزای تحصیلی انگلیس، شرایط مالی متقاضی اخذ ویزای تحصیلی انگلیس، پرونده تحصیلی متقاضی اخذ ویزای انگلیس و … متفاوت است.

همانطور که قبلا اشاره کردیم متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی انگلستان باید قبل از اقدام جهت اخذ ویزای تحصیلی انگلیس دارای پذیرش تحصیلی از یکی از موسسات آموزشی انگلستان و کد CAS باشند

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی انگلیس

مدارک توضیحات
ارائه پاسپورت معتبر پاسپورت متقاضی اخذ ویزای تحصیلی انگلیس باید حداقل دارای یک صفحه خالی از هر دو طرف باشد و 6 ماه اعتبار داشته باشد.
ارائه درخواست ویزای تحصیلی انگلیس و چک لیست های مربوط به آن متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی انگلیس می توانند چک لیست درخواست ویزای خویش را پس از تایید فرم درخواست ویزای تحصیلی انگلیس دانلود نمایند. لازم به ذکر است در چک لیست درخواست ویزای تحصیلی انگلیس اطلاعات مهمی از جمله اسنادی که برای اخذ ویزای تحصیلی انگلیس نیاز است ذکر شده است.
ارائه تاییدیه پذیرش تحصیلی متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی انگلیس قبل از ارائه درخواست ویزای تحصیلی انگلیس باید از یکی از موسسات آموزشی انگلیس پذیرش تحصیلی و کد CAS داشته باشند. صحت اطلاعات و مشخصات شخصی متقاضی اخذ ویزای تحصیلی انگلیس با استفاده از کد CAS ارزیابی می شود و باید با شناسنامه متقاضی مطابقت داشته باشد.
ارائه پرونده و مدارک مربوط به سابقه تحصیلی متقاضی اخذ ویزای تحصیلی انگلیس در صورتی که مقطع تحصیلی متقاضی اخذ ویزای تحصیلی انگلیس RQF level 6 و یا مقاطع بالاتر است، نیازی به ارائه مدارک مربوط به سوابق تحصیلی متقاضی در گذشته نمی باشد، چرا که کد CAS تمامی جزئیات تحصیلی متقاضی را ارائه می دهد.
ارائه مدارک تمکن مالی و ریز گردش حساب 6 ماهه آخر متقاضی در صورتی که متقاضی اخذ ویزای تحصیلی انگلیس از طرف والدین خویش حمایت مالی می شود باید در کنار ارائه مدارک مالی مدارک زیر را نیز ارائه دهد:

  • رضایت نامه از طرف والدین
  • ارائه شناسنامه

لازم به ذکر است در صورتی که متقاضی اخذ ویزای تحصیلی انگلیس به مدت 12 ماه و یا بیشتر در کشور انگلیس اقامت داشته است و قبل از پایان مهلت اعتبار ویزای فعلی خود درخواست ویزای تحصیلی خویش را ارائه دهد نیازی به ارائه مدارک مالی ندارد.

ارائه نامه رسمی حمایت مالی در صورتی که متقاضی اخذ ویزای تحصیلی انگلیس توسط یکی از سازمان های زیر

  • دولت انگلیس
  • دولت متقاضی
  • شورای انگلیس
  • یکی از ارگان های بین المللی
  • یک شرکت بین المللی
  • مدارس خصوصی در انگلیس
  • دانشگاه های انگلیس

حمایت مالی می شود، باید نامه حمایت مالی اسپانسر خویش را ارائه دهد. البته در صورتی که اسپانسر متقاضی اخذ ویزای تحصیلی انگلیس یکی از دانشگاه های کشور انگلستان باشد،به دلیل آنکه کلیه جزئیات در کد CAS ثبت شده است، نیازی به ارائه نامه حمایت مالی نمی باشد.

ارائه گواهی طرح تصویب فناوری دانشگاهی (ATAS) متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی انگلیس ممکن است جهت برخی از دوره های علوم و فناوری در سطح کارشناسی ارشد و دکتری نیاز به ارائه گواهی ATAS داشته باشند.

لازم به ذکر است گواهی ATAS توسط FCO برای اجازه تحصیل در دوره صادر می شود.

ارائه ترجمه رسمی مدارک مورد نیاز به زبان انگلیسی در صورتی که مدارک متقاضی اخذ ویزای تحصیلی انگلیس به زبانی غیر از زبان انگلیسی باشد، متقاضی باید ترجمه رسمی مدارک خویش به زبان انگلیسی را ارائه دهد.
ارائه دو قطعه عکس رنگی تمام رخ متناسب با شرایط عکس ویزای تحصیلی انگلیس عکس مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی انگلیس باید در ابعاد عکس پاسپورت باشد و نام متقاضی در پشت آن درج شده باشد.
ارائه گواهی آزمایش سل متقاضیان برخی از کشورهای خاص در صورتی که قصد اقامت در انگلیس برای مدت بیش از 6 ماه را داشته باشند، لازم است همراه با درخواست ویزای تحصیلی انگلیس، گواهی آزمایش سل را نیز ارائه دهند.
ارائه سند ازدواج به همراه ترجمه سند به زبان انگلیسی در صورت تاهل
در صورتی که متقاضی اخذ ویزای تحصیلی انگلیس زیر 18 سال باشد، ارائه اطلاعات یکی از والدین وی ضروری است.
ارائه مدارک عمومی مربوط به اخذ ویزای انگلیس

مراحل اخذ ویزای تحصیلی انگلستان

دانشجویان بین المللی که به دنبال اخذ ویزایTier 4  انگلستان هستند؛ باید حداقل 3 ماه قبل از شروع برنامه تحصیلی در انگلستان، جهت اخذ ویزای تحصیلی انگلستان اقدام نمایند. در ادامه روند کلی اخذ ویزای تحصیلی انگلستان را شرح می دهیم.

  • اخذ مجوز اقامت بایومتریک (Biometric Residence Permit) از طریق ثبت نام در یک مرکز درخواست ویزای انگلیس
  • تکمیل فرم آنلاین درخواست ویزای تحصیلی انگلیس

برای تکمیل درخواست ویزای تحصیلی انگلستان به صورت آنلاین، ابتدا وارد سایت Online Application Form شوید و پس از ورود به سایت ویزای تحصیلی انگلیس، نوع ویزای تحصیلی انگلیس را انتخاب نمایید. در مرحله بعد نوبت به انتخاب کشور و شهر مورد نظر جهت انجام انگشت نگاری و ارائه اطلاعات بایومتریک می رسد.

لازم به ذکر است پس از ارائه درخواست ویزای تحصیلی انگلیس، امکان تغییر سنتر انگشت نگاری و ارائه اطلاعات بایومتریک وجود ندارد. بنابراین در هنگام انتخاب مکان های موجود جهت ثبت نام بایومتریک دقت کافی را داشته باشید.

در صورتی که در کشور انتخابی جهت ارائه اطلاعات بایومتریک، کنسولگری انگلستان بسته یا تعطیل باشد، متقاضی به کشور دیگری در نزدیکی کشور انتخابی هدایت می شود. در غیر این صورت متقاضی اخذ ویزای تحصیلی انگلیس می تواند کشور دیگری را جهت انجام انگشت نگاری و ارائه اطلاعات بایومتریک انتخاب نماید.

در مرحله بعد با وارد کردن آدرس ایمیل و پسورد و فشار گزینه save and continue حساب کاربری متقاضی ویزای تحصیلی انگلیس در سایت درخواست ویزای تحصیلی انگلیس ایجاد می شود.

پس از ساخت اکانت کاربری با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز و پرداخت هزینه درخواست ویزای تحصیلی انگلیس می توانید نسبت به ثبت آنلاین درخواست ویزای تحصیلی انگلیس اقدام نمایید.

مدت زمان لازم جهت صدور ویزای تحصیلی انگلیس

به طور کلی نتایج ویزای تحصیلی انگلستان ظرف مدت 3 هفته کاری (در این بازه یک هفته شامل 5 روز کاری است)، از ارائه درخواست ویزای تحصیلی انگلیس به متقاضی اخذ ویزای تحصیلی انگلیس اعلام می شود. البته مدت زمان لازم جهت صدور ویزای تحصیلی انگلستان با توجه به اینکه جهت درخواست ویزای تحصیلی انگلیس از کنسولگری انگلستان در کدام کشور اقدام کرده اید، کامل بودن مدارک و نحوه تکمیل فرم درخواست ویزا متفاوت خواهد بود.

مدت اعتبار و نحوه تمدید ویزای تحصیلی انگلیس

ویزای تحصیلی انگلیس tier 4 تا 4 ماه پس از پایان دوره تحصیلی متقاضی در انگلیس دارای اعتبار است.

بر اساس مقررات جدید سازمان UKVI در زمینه تمدید ویزای تحصیلی نوع tier4 انگلیس، در صورت نیاز به مدت زمان بیشتر جهت تکمیل دوره و یا شروع دوره جدید، دانشجویان بین المللی می توانند با رعایت شرایط زیر درخواست تمدید ویزای تحصیلی انگلیس را ارائه دهند:

  • دانشجو باید در زمان ارائه درخواست تمدید ویزای تحصیلی انگلیس، در انگلستان حضور داشته باشد.
  • متقاضی باید واجد شرایط ویزای Tier 4 انگلیس باشد.
  • دانشجو باید برای تامین هزینه های تحصیل در انگلستان حامی مالی داشته باشد؛ که این حامی می تواند یکی از دانشگاه های انگلیس یا یکی از مدارس مستقل انگلیس باشد.
  • دانشجو باید یک حامی در خارج از کشور انگلیس نیز داشته باشد.

جهت تمدید ویزای تحصیلی انگلیس، متقاضی باید درخواست تمدید ویزای تحصیلی انگلیس را به صورت آنلاین، قبل از پایان انقضای ویزای تحصیلی فعلی خود و حداقل تا 3 ماه قبل از شروع دوره CAS تکمیل نماید.

هزینه تمدید ویزای تحصیلی انگلیس 520 پوند است. لازم به ذکر است علاوه بر پرداخت هزینه تمدید ویزای تحصیلی انگلیس باید در هنگام تمدید درخواست ویزا، هزینه های مربوط به شارژ اضافه جهت دسترسی به خدمات بهداشت ملی انگلستان به مبلغ 300 پوند و هزینه تایید اطلاعات بایومتریک به مبلغ 20 پوند نیز پرداخت شود.

شرایط دریافت ویزای همراه انگلیس

یکی از مواردی که تحصیل در انگلستان را برای اتباع ایرانی بسیار جذاب کرده است، امکان اخذ ویزای همراه تحصیلی انگلیس برای خانواده متقاضی اخذ ویزای تحصیلی انگلستان می باشد.

اخذ ویزای همراه تحصیلی انگلستان دارای شرایط خاص خود می باشد که از آن جمله می توان به برخورداری از تمکن مالی کافی اشاره کرد.

ویزای همراه تحصیلی برای خانواده متقاضی اخذ ویزای تحصیلی انگلیس (Tier 4 Visa Family Members)

ویزای همراه تحصیلی انگلیس، همانطور که از نامش مشخص است؛ به معنای اعطای ویزای انگلیس به همراهان شخصی است که دارای پذیرش تحصیلی از یکی از موسسات آموزشی انگلیس می باشد.

متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی انگلیس می توانند از طریق درخواست ویزای همراه تحصیلی انگلیس اعضای درجه 1 خانواده خود شامل همسر، فرزندان زیر 18 سال،  پدر و یا مادر خویش را در طول مدت تحصیل در انگلیس همراه خود به انگلیس بیاورند.

لازم به ذکر است؛ هنگام اقدام برای اخذ ویزای همراه تحصیلی انگلیس باید مدارکی درباره رابطه خود با فرد دارنده ویزای تحصیلی انگلیس ارائه دهید؛ از جمله :

  • گواهی ازدواج و یا مشارکت مدنی
  • شناسنامه فرزند دارنده ویزای تحصیلی انگلیس

دارندگان ویزای تحصیلی انگلیس باید حداقل یکی از شرایط زیر را برای اخذ ویزای همراه تحصیلی انگلستان برای خانواده خویش داشته باشند:

  • تحصیل در سطح کارشناسی ارشد ( NQF level 7 (UK Master’s degree))
  • تحصیل در دوره های طولانی تر از 6 ماه در صورت حمایت مالی توسط دولت انگلیس
  • تحصیل در طرح تمدید دکترا (Studying on a Doctorate Extension Scheme)
  • در صورتی که دانشجوی تمام وقت در یک دوره تحصیلات تکمیلی از جمله RQF level 7 و یا دوره های بالاتر باشند که مدت تحصیلشان در انگلیس طولانی تر از 9 ماه باشد.

شرایط اخذ ویزای همراه تحصیلی انگلیس در صورتی که دارنده ویزای تحصیلی انگلیس سنی بین 16 الی 17 سال دارد؛ به شرح زیر است:

در صورتی که فرزند شما در تاریخ درخواست برای اخذ ویزای تحصیلی انگلیس سنی بین 16 تا 17 سال دارد؛ جهت اخذ ویزای همراه تحصیلی انگلیس باید ثابت کنید که او زندگی مستقلی ندارد، ازدواج نکرده و یا در یک مشارکت مدنی قرار نگرفته است.

لازم به ذکر است در صورتی که فرزندتان با شما زندگی نمی کند؛ برای اخذ ویزای همراه تحصیلی انگلیس باید درباره موارد زیر توضیح دهید :

  • ارائه اطلاعات درباره محل سکونت فرزندتان به همراه ذکر دلیل اینکه چرا فرزندتان دارای محل سکونت جداگانه است.
  • بیان مبلغ اجاره و یا هزینه ای که هر ماه برای محل سکونت فرزندتان پرداخت می کنید.
  • ارائه مدارکی که نشان دهد اگرچه فرزندتان دارای محل سکونت مستقل است؛ ولی شما سرپرست مالی او هستید.

در صورتی که دارنده ویزای تحصیلی انگلیس با والدین خود زندگی می کند، خانواده وی جهت اخذ ویزای همراه تحصیلی انگلیس باید حداقل دو مورد از مدارک زیر را ارائه دهند:

  • اظهارنامه بانکی
  • فیش های کارت اعتباری
  • گواهینامه رانندگی فرزندتان
  • سند ثبت NHS
  • نامه رسمی از دانشگاه و یا کالج فرزندتان

تمکن مالی مورد نیاز برای تامین هزینه های تحصیل و زندگی در انگلیس

به طور کلی میزان تمکن مالی مورد نیاز برای تامین هزینه های تحصیل و زندگی در انگلیس بستگی به محل تحصیل فرد دارنده ویزای تحصیلی انگلیس دارد.

همسر و فرزندان متقاضی اخذ ویزای تحصیلی انگلیس، نیز جهت ارائه درخواست ویزای همراه تحصیلی انگلیس باید هر کدام مبلغ مشخصی در دسترس داشته باشند که این مبلغ علاوه بر بودجه ای است که متقاضی اخذ ویزای تحصیلی انگلیس برای تامین هزینه های زندگی خویش در انگلیس باید همراه داشته باشد :

  • ماهانه 845 پوند، برای دوره های تحصیلی که در شهر لندن برگزار می شود و مدت زمان دوره حداکثر 9 ماه است.
  • ماهانه 680 پوند، برای دوره های تحصیلی که در خارج از شهر لندن برگزار می شود و مدت زمان دوره حداکثر 9 ماه است.

بهترین زمان برای اخذ ویزای همراه انگلیس

جهت ارائه درخواست ویزای همراه تحصیلی انگلیس متقاضی و خانواده وی می توانند به یکی از دو روش زیر اقدام نمایند:

  • متقاضی و خانواده وی به طور همزمان جهت اخذ ویزای تحصیلی و ویزای همراه تحصیلی انگلیس اقدام نمایند.
  • ابتدا متقاضی اخذ ویزای تحصیلی انگلیس جهت اخذ ویزای خود اقدام نماید و سپس خانواده وی درخواست خود را جهت دریافت ویزای همراه تحصیلی انگلیس ارائه دهند.

لازم به ذکر است در صورتی که متقاضی اخذ ویزای تحصیلی انگلیس قصد دارد؛ همزمان با ارائه درخواست ویزا جهت دریافت ویزای همراه تحصیلی انگلیس برای همسر و یا فرزندان خود (به عنوان یک خانواده) اقدام نماید؛ باید ثابت کند در کنار داشتن تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های تحصیل و زندگی خود در انگلیس، توانایی حمایت مالی از همسر و فرزندان خویش را نیز دارد.

در صورتی که ابتدا متقاضی جهت اخذ ویزای تحصیلی انگلیس اقدام نماید و سپس خانواده متقاضی درخواست خود را جهت اخذ ویزای همراه تحصیلی انگلیس ارائه دهند، متقاضی اخذ ویزای تحصیلی انگلیس، فقط لازم است؛ برخورداری از تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های تحصیل و زندگی خویش در انگلیس را اثبات نماید. فرزند و همسر متقاضی نیز باید به صورت جداگانه توانایی تمکن مالی خود را ارائه دهند.

در صورتی که متقاضی ویزای تحصیلی انگلیس، امکان برخورداری از وام دانشجویی  یا حمایت مالی از طرف دولت انگلیس را دارد و این وام همسر و فرزندان او را تحت پوشش قرار نمی دهد،؛ متقاضی باید ثابت کند که تمکن مالی کافی جهت حمایت از افراد تحت تکفل خویش را دارد.

مدت اعتبار ویزای همراه تحصیلی انگلیس

مدت اعتبار ویزای همراه تحصیلی انگلیس مشابه مدت اعتبار ویزای تحصیلی انگلیس است.

هزینه اخذ ویزای تحصیلی انگلیس

هزینه لازم جهت درخواست انواع ویزای دانشجویی انگلستان از جمله (دوره های آموزشی کوتاه مدت، دانش آموزی، دانشجویی) از طریق مجموعه مانیا مهاجر 520 پوند است. لازم به ذکر است این مبلغ تمامی هزینه های مربوط به ارائه مشاوره، ساخت اکانت برای ثبت نام در سایت سفارت، چک کردن مدارک، پر کردن فرم ها و هزینه های سفارت را پوشش می دهد.

اخذ ویزای تحصیلی انگلیس با مانیا مهاجر

راهنمایی و مشاوره ویزای تحصیلی انگلیس در هلدینگ مانیا مهاجر کاملا رایگان است. بدین منظور متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی انگلیس می توانند؛ جهت دریافت مشاوره از طریق تماس تلفنی یا مراجعه حضوری با کارشناسان ما در دپارتمان ویزای تحصیلی و وقت سفارت انگلیس در ارتباط باشند.

پروسه دریافت ویزای تحصیلی انگلیس، روندی حساس و چالش برانگیز است و نیازمند آشنایی کافی به نظام آموزش انگلستان دارد تا در انجام تمامی مراحل به درست ترین روش ممکن عمل شود. به طور کلی شانس موفقیت و پذیرش درخواست ویزای تحصیلی انگلیس برای متقاضیانی که از ابتدا با مطالعه و مشاوره پای در این عرصه گذاشته اند؛ بسیار بیشتر از افرادی است که تنها با اتکا به اطلاعات شخصی خود جهت اخذ ویزای تحصیلی انگلیس اقدام کرده اند. بنابراین بهتر است متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی انگلیس پیش از اقدام جهت اخذ ویزا، با مطالعه دقیق و تحقیق ضمن کسب مشاوره از موسسات معتبر برای آینده تحصیلی خود خطر و ریسکی ایجاد نکنند. مجموعه مانیا مهاجر مفتخر است با بیش از یک دهه سابقه درخشان در شاخه های مختلف مهاجرت همراه همیشگی شما بوده است. بنابراین بدون تردید ویزای تحصیلی انگلیس را با استفاده از راهنمایی های کارشناسان مجرب ما به راحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت نمایید.

خدمات نرخ همکار نرخ مشتری
ثبت‌نام ویزای توریستی 375 دلار آمریکا 420 دلار آمریکا
ثبت‌نام ویزای توریستی از نفر دوم به بعد 345 دلار آمریکا 390 دلار آمریکا
ثبت‌نام ویزای توریستی افراد زیر 14 سال 275 دلار آمریکا 320 دلار آمریکا
ثبت‌نام ویزای توریستی بدون نیاز به انگشت ‌نگاری 275 دلار آمریکا 320 دلار آمریکا
ثبت نام ویزای دانشجویی و فرصت مطالعاتی 520 دلار آمریکا 580 دلار آمریکا
ثبت‌نام ویزای همراه دانشجو 595 دلار آمریکا 660 دلار آمریکا
وقت سفارت کانادا 20 دلار آمریکا 30 دلار آمریکا

اخذ نوبت مشاوره ویزای تحصیلی انگلیس

شما می توانید جهت اخذ نوبت مشاوره ویزای تحصیلی انگلیس و استفاده از راهنمایی های متخصصین مجرب ما در شرکت مهاجرتی مانیا مهاجر از یکی از دو روش زیر استفاده کنید:

  • پر کردن فرم ارزیابی مشاوره اخذ ویزای انگلیس از طریق سایت مانیا مهاجر که اطلاعاتتان توسط مشاورین مجرب و زبده این شرکت بررسی می شود و در صورت واجد الشرایط بودن با شما تماس گرفته می شود.
  • متقاضیان دریافت نوبت اخذ مشاوره ویزای انگلیس همچنین می توانند از طریق تماس تلفنی با دفتر مهاجرتی مانیا مهاجر اطلاعات و شرایط خود را به متخصصین ما در این مجموعه توضیح دهند و در صورت واجد الشرایط بودن برایشان نوبت وقت مشاوره اخذ ویزای انگلیس تعیین می شود.

سوالات متداول ویزای تحصیلی انگلیس

آیا امکان کار حین تحصیل در انگلیس برای دانشجویان بین المللی وجود دارد؟

به طور کلی دانشجویان با ویزای تحصیلی نوع Tier 4 انگلیس می توانند به صورت پاره وقت تا 20 ساعت در هفته کار کنند. در صورتی که دانشجو مدت زمانی بیشتر از 20 ساعت در هفته را به کار بپردازد، ممکن است ویزای تحصیلی وی لغو شود.

چه مواردی در ریجکت ویزای تحصیلی انگلیس تاثیرگذار است؟

دلایل بسیاری وجود دارد که ممکن است اداره مهاجرت درخواست ویزای تحصیلی انگلستان را رد کند که از مهمترین آنها می توان به سابقه تحصیلی ضعیف، برخوردار نبودن از تمکن مالی کافی، عملکرد ضعیف در جلسه مصاحبه وقت سفارت انگلیس، ارائه اطلاعات نادرست و ناقص بودن مدارک اشاره کرد.

آیا گپ تحصیلی شانس پذیرش ویزای تحصیلی انگلیس Tier 4 را کم می کند؟

در صورتی که دلیل معتبری برای ایجاد گپ تحصیلی داشته باشید؛ گپ ایجاد شده تاثیری در پذیرش یا عدم پذیرش درخواست ویزای تحصیلی انگلیس ندارد.

اعتبار ویزای تحصیلی انگلیس چقدر است؟

به طور کلی ویزای تحصیلی انگلیس نوع Tier 4 تا 4 ماه پس از فارغ التحصیلی دارای اعتبار است.

آیا برای ادامه تحصیل در انگلستان نیازی به اخذ مدرک زبان است؟

کسب امتیاز لازم در آزمون زبان یکی از الزامات دریافت ویزای تحصیلی انگلیس می باشد. البته در صورتی که نمره آزمون متقاضی کمی پایین تر از نمره مورد نظر باشد، برخی از دانشگاه های انگلیس امکان شرکت در دوره های کوتاه مدت قبل از تحصیل در دوره اصلی را برای متقاضیان فراهم کرده اند.

خدمات مانیا مهاجر

picup

ویزا

با ما برای سخت‌ترین ویزاها اقدام کنید. دریافت انواع ویزای کانادا، شنگن، استرالیا، انگلستان و ژاپن...

tour

تور

بهترین پروازها و هتل‌ها، با همراهی لیدر فارسی‌زبان در طول گشت‌های ویژه را با تورهای مانیا مهاجر تجربه کنید.